Hop til hovedindholdet

Ungdomsøen logo

Sommervært på Ungdomsøen


Dato og tid

Søndag d. 3. juli 2022 kl. 11:15 til søndag d. 31. juli 2022 kl. 14:50

Tilmeldingsfrist

Fredag d. 22. juli 2022 kl. 09:00

Sted

Ungdomsøen, Middelgrundsfortet 1, 1433 København K Ungdomsøen
Middelgrundsfortet 1
1433 København K

Sommervært på Ungdomsøen


Arrangementsbeskrivelse

Tilmelding til Sommervært på Ungdomsøen 

Hej med dig.

Velkommen til tilmeldingen for at blive sommerværter på Ungdomsøen. Vi er super glade for, at I er klar til at springe ud i en alternativ og forhåbentlig uforglemmelig sommerferie på Ungdomsøen, hvor I kan sætte jeres personlige aftryk og være ansigtet i 4-5 dage for hele Danmarks Ungdomsø. Vi håber I får en fantastisk tid på øen og vi glæder os til at tage imod jer.  

Hvad laver sommerværter?
I kan tilmelde jer op til 4 venner sammen. I hold af to personer skiftes I, i tidsrummet 10.00-18.00 til at tage rigtig godt imod dagens gæster på kajen og i kiosken, hvor vi sælger drikkevarer, snacks, ø-merch og ø-oplevelser. I bliver oplært og hjulpet godt på vej af dagens Ø’ansvarlige, som altid kan hjælpe jer med stort og småt og I kan få svar på de fleste spørgsmål i vores værts-guidebog.  

Som sommerværter får I:
Gratis sejlads, overnatning og forplejning mod, at I passer kajen og kiosken i dagtimerne fra 10.00-18.00. I morgen- og aftentimerne kan I nyde det helt særlige ø-liv langt fra hverdagen med badning, havespil, bål, kajak, paddleboard og de smukkeste solnedgange.  I kommer til at møde et hav af nye mennesker og blive en del af Ungdomsøens fællesskab med andre unge.

Kost og logi

I bor på et fælles værelse med bad og toilet i ”Kommandanten”, som er boligen for alle frivillige på Ungdomsøen. I Kommandanten bor også 6 unge ”Giv-et-år engagerede” der bor fast på øen.  I Kommendanten finder i et fælles køkken og madkamre, spisestue og flere hæng-ud rum.

I har mulighed for at lave jeres egen mad eller koordinere fælles madlavning med de andre frivillige der er på øen. Har i særlige madønsker, kan I skrive det i tilmeldingen. Ellers sørger vi for at der er forskellige madvarer tilgængelig til jeres ophold.  

Pakkeliste:

I skal medbringe

  • sovepose/lagen eller sengelinned, hvis I vil låne dyner af øen.
  • håndklæde og badetøj
  • toiletting
  • tøj til alt slags vejr
  • gode sko – da man hurtig for gået mange skridt på øen!

Hvordan er programmet for dagene som sommerværter?

Tag afsted søndag – onsdag (4 dage) eller onsdag-søndag (5 dage) i juli eller august måned – uge 27 - 33.

Dag 1 - introdag

  • 11.15 Færge fra Nyhavn 71 til Ungdomsøen
  • 11.45 Velkomst til øen, indlogering på jeres værelse og frokost.
  • 13.00 Fælles oplæring i kaj og kiosk.
  • 14.30-18.00: Tid til at være vært og passe kaj og kiosk.
  • 17.00: Lave aftensmad og hygge på øen

Dag 2 + 3 (4) – dagligdag

  • Værtstid: 10.00-18.00 (I skal være minimum være to værter på kajen ad gangen og skiftes ellers til at holde fri)
  • 18.00: I laver aftensmad og hygger på øen

Dag 4 (5) - afslutningsdag

  • 10.00-14.30: Værtstid
  • Inden 11.30 – I får pakket sammen og rengjort jeres værelse.
  • 11.45-14.30 – Velkomst til nye værter og I hjælper med at overlevere og oplære de nyankomne værter i samarbejde med en Ø-ansvarlig.
  • 14.30 I siger farvel på øen og tager færgen retur til Nyhavn 71 kl. 14.50
 

I vil opleve at nogle dage er meget afslappede, og der er god tid til alting, mens der andre dage er fuldt drøn på og godt gang i hele øen.


Info om tilmelding

I kan tilmelde jer fra 2-4 personer. Er I over 4 personer, så kontakt os på vaerter@ungdomsoen.dk

I kan vælge mellem de ledige datoer i kan se I tilmeldingen. 

Har i spørgsmål – så tvivl ikke med at tage kontakt til os.  

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >

Kontaktinformation til arrangør

Ungdomsøen
Rikkemaija Larsen

Tlf: +45 60437438
Rml@ungdomsoen.dk

Kontaktinformation til arrangør

Ungdomsøen
Rikkemaija Larsen

Tlf: +45 60437438
Rml@ungdomsoen.dk